HTML

Archívum

Interlaken március

2008.03.30. 10:15 gyurma99

Szombat reggel indultunk el kocsival Montreax-ba. Eredetileg vonattal akartunk menni Montreaux-ból Interlaken-be. Golden Pass kiránduló panoráma vonat indul ezen a vonalon. Az út vonattal 3 órűs és 99 SFr a teljes árú retur jegy. Kocsival is lehet követni ugyanezt az útvonalat a hegyek között, a látvány ugyanaz, ha nincs hó a vezetés is könnyű (9-es főút), bár sok a szerpentin. A vidék gyönyörű itt is, 2000m körüli csúcsok között haladtunk.

Féluton megálltunk Saanen-ben. Megnéztük a helyi ökumenikus templomot. Épp fel volt díszítve esküvőre. Az orgonista pedig próbát tartott, úgyhogy szép orgona muzsika mellett néztük meg. A templomtól egy Jehudi Menuhin-ról elnevezett gyalogút vezet át Gstaad-ba.

Interlaken-be érve leálltunk a vasút melletti parkolóban. A nagy parkoló fizetős persze, de kicsit arrébb van egy nyitott parkoló is. Igaz hogy privát a dolgozóknak, de nem forgalmas, lehet használni nyugodtan hétvégén.

Délután egykor indul az utolsó vonat Interlaken-ből 3 átszállással fel a Jungfraujoh csúcsra, 3400m. Ára 170 SFr, és 3:20-kor ér fel. Ennyi vonatozás helyett inkább megnéztük a várost és ebédeltünk egyet nyugodtan. A vasút mellett van egy nagy park, sok szálloda és sok étterem. Beljebb van még önkiszolgáló Coop étterem is.

Rengeteg siklóernyőst láttunk. Fent köröztek a csúcsok felett. 160 SFr-ért tandemben egy profi ernyős le is visz. Ez nekem nagyobb élmény lenne mint több órás vonatút fel a Jungfraujoh-ra. Talán legközelebb kipróbálom.

Visszafelé Vevey-be mentünk, de most az autó pályán Bern felé. Hoszabb de gyorsabb, másfél óra. Megnéztük Bern belvárosát is. Nagyon kedves, hangulatos árkádok, macskaköves utcák. 1-2 óra alatt körbe lehet sétálni az óvárost. Sok a kis bár, kávézó.

Tetszett, hogy kicsi a város, könnyű idegenként is közlekedni kocsival. A vasútállomás alatti parkolóból 5 perc alatt a kivezető autópályán voltunk.

Szólj hozzá! · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: louboutin outlet paris 2018.05.22. 02:58:50

Én ezért nem éneklem... - hacsaknem

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.